Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Pre ďalšie pokračovanie na stránke prosím potvrďte využívanie Cookies súvisiace s Ochranou osobných údajov.
17. Jún 2020
close

Stlač a nechaj tak

Stlač a nechaj tak.

 

Naša myseľ je fantastický sluha, výrazne menej dobrý pán. To je niečo, o čom bolo toho napísaného tak veľmi veľa, že nenachádzam zmysel v ďalšom ukladaní písmen do už aj tak kilometre vysokého stohu, ktorý by sa dal vytvoriť z tisícov kníh, v ktorých sa o tom v rôznych formách píše. Považujem za dôležitejšie dať do praktického rámca poznanie „ticha mysle“ v spojitosti s niečím, čo nám môže okamžite priniesť lepšiu kvalitu života. Byť totiž v tichu mysle, v uvedomení sily prítomného okamihu, či vo „flow“, ako sa zvykne tento stav bytia nazývať medzi športovcami, či umelcami, nám odomyká možnosti, ktoré sú zväčša vždy prítomné, len ich zvykneme prehliadať, kvôli „kriku“, ktorý sa našim bytím často rozlieha.

 

O schopnostiach imunitného systému, o ktorého existencii asi nepochybuje ani najzarytejší „lovec šarlatánov“, by som mohol, v spojitosti práve s vyššie opísaným stavom bytia, napísať veľmi veľa, vybral som si však jedinú špecifickú oblasť, ktorú si isto dokážete následne prispôsobiť podľa svojich potrieb a presvedčení. Už nadpis článku a jeho pokračovanie naznačili, že témou zopár nasledujúcich viet bude niečo, čo sa týka vedomia a zdravia. Poďme teda pekne na to.

 

Dané cvičenie môže vykonať ktokoľvek, bez ohľadu na to, či práve pociťuje potrebu niečo so svojim telom/zdravím urobiť, alebo nie. Na úvod začneme tým, že si vyzujeme ponožky. Posadíme sa niekam na gauč tak, aby sme si mohli oprieť chrbát a pohodlne si preložiť nohu cez nohu. A teraz to začne. Od tejto chvíle bude veľmi prínosné, ak sa na niekoľko minút zapozeráme na šľapu svojej jednej, následne i druhej nohy, ktorú sme beztak dávno poriadne nevideli a zoznámime sa s jej podobou do miery, že by sme ju neskôr dokázali rozoznať dokonca medzi šľapami iných ľudí. Čo, mimochodom, dokáže málokto. :)

 

Pozorovať svoju pätu a celý zvyšok chodidla sa dá isto ľahko bez toho, aby sme pritom potrebovali extra premýšľať, lebo veď, na čo už len človek má myslieť, keď sa díva „do nohy“. Že, áno? Dôležité je, aby sme si, počas noho-pozorovania, čo najplnšie uvedomovali jej tvar, odtiene pokožky, obrazce papilárnych línií a nechali sa daným pozorovaním čo najviac „uniesť“. Vytvoríme tak podmienky k tomu, že na nás následne budú môcť „prevravieť“ reflexné body, ktoré každý človek na svojej nohe má. Pozorovaním nielenže ustane „vrava mysle“, ale zároveň vytvoríme priestor pre roz-hovor nášho tela. Organizmus človeka je skutočne funkčným biomechanizmom, ktorý má vo svojom „kóde“ zabudovaný algoritmus prežitia. Ten sa aktivuje kedykoľvek, keď je to pre telo nevyhnutné a následne nám ochotne dáva signály, ktorými, ak sa necháme viesť, dokážeme zvrátiť/zmeniť určité návyky, okolnosti, ktoré sa premietnu do opätovnej rovnováhy fungovania organizmu.

 

Ak sa teda v našom prípade opísaným spôsobom spojíme s našou šľapou a necháme sa viesť našimi momentálnymi pocitmi, veľmi ľahko dokážeme identifikovať, ak máme na našich nohách miesta, ktoré si vyžadujú našu zvýšenú pozornosť. Teda, ešte raz. Pozorovanie spodnej časti našich chodidiel, ktoré je fajn vykonávať dovtedy, kým nepocítime akúsi formu vzájomného prepojenia, nás privedie k tomu, že budeme odrazu VEDIEŤ, že niektorý, či viaceré body na nohe si vyžadujú určitú formu zvýšenej pozornosti. Tú môžeme prejaviť tým, že sa daného/daných bodov budeme len zľahka dotýkať, alebo mierne, či intenzívnejšie ich masírovať. Robme tak dovtedy, kým nepocítime, že toho bolo pre danú chvíľu dosť a kľudne to kedykoľvek v budúcnosti zopakujme. (Nie je technicky, ani prakticky dôležité, aké procesy sa pritom dejú, lebo obsah článku by sa ich opisom stal priveľmi rozsiahlym. Akákoľvek kniha reflexológie isto uspokojí kohokoľvek, kto si praje predsa len vedieť viac.)

 

To je všetko, naše telo nám isto poďakuje, že mu poskytneme pomoc pri seba-harmonizácii a to tým, že sa uzdraví, alebo sa zvrátia procesy, ktoré by neskôr mohli viesť k nejakej forme fyzickej, alebo psychickej nepohody. A ak budete v tomto procese už veľmi zdatní, máte zároveň námet na napísanie knihy, či vytvorenia samostatných kurzov „VEDOMEJ REFLEXOLÓGIE“.

 

Prajem príjemné zážitky pri roz-hovoroch s telom, a ak napíšete do komentárov vaše zážitky, ktoré ste pri nich mali, isto nás všetkých potešíte i obohatíte.

 

Ďakujem Vám za vašu pozornosť, priatelia. :)

 

Kristián Tino Beňo

www.facebook.com/matrixenergie

www.instagram.com/matrixenergie